fredag 13 april 2012

Snart så...första resan för denna säsong...närmar sig...

 Både vår, sommar och höst är egentligen bästa tiden för en resa till Side! Alla kanske inte har möjlighet till det, men jag tycker det är så härligt att komma iväg, så jag tar alla chanser!
Har du också tänkt dig till Side under våren? Vi åker ner redan 23 maj och jag ser att resorna nu går åt snabbt.  
Fast hösten, oktober, är en tid som också ger mig oerhört mycket. Då kan jag gå runt, precis som jag vill, utan att bada i svett. Varmt, precis lagom varmt är det då, med ca 30 grader på dagen och jag sover gott, utan någon äcklig aircondition. Inte så jättetrångt på stränderna heller...Precis lagom av allting enligt mitt tycke!
Svalornas alla bon och ungar får du emellertid inte se och uppleva på hösten, de kan du bara se på våren. Vissa år är de jättemånga och det sitter svalbon under nästan alla balkonger.

Kommer du på årets Sidefest så är jag tacksam om du klickar in antal i min enkät...detta för att vi ska få en uppfattning om hur många vi kan tänkas bli. Väl mött!




1 kommentar:

Ma sa...

Vad sött med dessa svalor. Nu längtar jag till sommaren och då brukar de komma hit ett tag också. Ibland brukar jag ha de boende hos mig vid Mitt Sommartillhåll, under mina takpannor...