tisdag 30 augusti 2011

Jodå, nog är det sant...Tyvärr!

 Se upp var du sätter fötterna!
Många av hotellen har under byggandet av strandpromenaden dumpat det de rivit i havet! En del har dumpat det lite längre ut än andra och det blir ofta en smärtfylld upptäckt när de badande springer på dessa stora stenar.
Det går ju bra att undvika stenarna när de ligger i vattenbrynet, men de som ligger längre ut och inte syns är farliga! Vi såg dessvärre flera olyckor på grund av dessa stenar. Vi såg också arga människor som bar upp murstenar och tegelpannor ur havet...Hoppas hotellägarna tar sitt ansvar och får rensat upp...De får väl gå samman och hyra in en bulldozer, så är det gjort på en dag...kanske...I väntan på att det blir upprensat får de badande fortsätta längre bort på västra stranden, där det alltjämt är sandstränder...

En liten varning till...Se upp för okända fiskars fenor! De sticks!

Min tå gick i närkamp med en liten fisk och det blev en infektion av det hela.



2 kommentarer:

Gilla sa...

Det ser inte snyggt ut med dom "stenarna" i vattenbrynet och farligt är det ju när man kommer längre ut.

Du har med all sannolikhet råkat ut för en fisk med gift i fenorna. Det finns, för det råkade min grekiska "släkting" ut för på Kos när vi var med. Han skulle harpunera fisk och fick tag på en sån. Men det gick visst bra. Hoppas att din infektion inte blev långvarig.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Det är mycket gulligt av dej att du kommenterar i min Reseblogg. Jag hinner inte riktigt med att uppdatera den och dessutom har jag nästan använt alla mina bilder i Picasa, så jag nog måste uppdatera mej och börja betala för det. Och det har jag inte nån lust till. Håller på att ta bort en del som jag har delat med mej, så jag kommer nog att vara snålare med bilder i fortsättningen.

Kram/Gilla