måndag 22 augusti 2011

Frossa i god fisk i Side!

Det här är Dorado, Guldmakrill.

Något av det godaste jag ätit av de fiskar jag smakat...och det är många! Dorado åt vi ett par gånger senaste gången vi var i Side, på MARINA, där de alltid har nyfångad fisk!

Nej, den sprattlade inte...men nästan...

Så här mycket blev det kvar av Doradon så då förstår ni att det var gott...

Hos Alaaddin fick vi nästa kulinariska upplevelse...kokt Cupra. Så himla gott och Alaaddin rensade fisken vid bordet...Det gjorde han riktigt bra, inte ett enda ben...

Så här blev det ännu mindre kvar på fatet.

På Tropic Bistro åt vi också Cupra, fast grillad...Jättegott!! Men, men sen blev jag lite fundersam...är Dorado och Cupra samma fisk? Eller är de kanske bara släkt med varann...Jag har nog fått uppfattningen att Doradon kan bli en riktigt stor fisk och det tror jag inte att Cupran blir.
Någon som vet? Maila mig gärna om du vet, mailadressen hittar du i sidkolumnen.


1 kommentar:

Gilla sa...

Åh, så gott det ser ut med era fiskrätter. Vi fick ju äta det på restaurang eftersom man inte hade det på vårt hotell, där vi hade All Inclusive.

Svar: Jag ska göra så. Tack! Jag brukar dela min blogg bara när jag just har skrivit den, men man kan ju förstås reprisera.

Kram/Gilla