söndag 21 augusti 2011

Aynur voltade med sin vespa!


Vi pratade med Aynur på telefon och fick då först uppfattningen att hon brutit handleden, men sen visade det sig att det var ett revben som blivit bräckt vid vurpan med vespan.

Vi träffade henne några dagar senare då hon var här, inne på Tropic, med en kund. Hon berättade att hon kunde göra lättare saker såsom manikyr, men ingenting som krävde mera kraft.
Nu var goda råd dyra...Vem skulle nu kunna fixa mina fötter!? Jag fick ett tips av en granne på Tropic, som sa att tjejen på Gyllne Saxen var jätteduktig...Okay! Jag gick dit och blev... supernöjd!!!
Det visade sig att det var Mesuts fru, våran supergoa frukostkille på Tropic. Jag missade att ta foto på henne, men det är en tjej som verkligen tar hand om fötterna, en tjej som jag gärna rekommenderar för er som behöver ordentlig fotvård! Hon går över fötterna rejält och kan verkligen hantera sin "osthyvel"...

Nära och bra var det ju också...så gubben kunde knata runt och handla lite av Maria medan jag fick fixat fötterna...




3 kommentarer:

Siita sa...

Vet du om det finns något hamam när mej här i Sverige. Kram

Gilla sa...

Så synd om henne. Jag vet hur det känns att bräcka ett revben. Det gjorde jag ju för ett tag sen, när vi fick thailändsk massage här hemma.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Berts dotter föll också med en vespa för ett litet tag sen och fick ont i revbenen precis som Aynor.

Svar: Så roligt att du kommenterade i min Reseblogg. Tack för det. Det är för få, som kommenterar där tycker jag.

Första gången vi var på Rhodos var 1982 tillsammans. Bert hade varit där tidigare, men inte jag. Sen tog det över 20 år innan vi reste tillbaka dit. Den här gången ska vi bo på samma hotell, som vi bodde på första gången.

Prova ni på Rhodos. Det kan jag verkligen skriva under på.

Kram/Gilla