söndag 7 mars 2010

Strandpromenaden i Side växer fram

Maria, som har Marias kläder,  har tagit bilder under hela den pågående byggnationen av strandpromenaden i Side. Från rivningens början och fram tills nu. Hon säger att det är beräknat att vara klart till första april.
Mycket är förändrat, en del till det bättre och säkert också en del till det sämre. Mycket har försvunnit och annat har kommit till men helt klart så är det stora förändringar! Bildspel finns nu längst ner på denna sida! Jag försöker alltid hitta passande, träffande musik till mina bildspel, men det var svårt att finna något riktigt bra till detta. Fast vi får ju försöka att se det positiva i denna förändring i Side.
Våra vänner på och runt Tropic ser ju inte så ledsna ut, så då får vi väl tro att det blir bra!

16 kommentarer:

Siita sa...

God förmiddag. Här är det stickning o Vasaloppet som gäller. Har en kompis från jobbet som är med o åker. Vet ej vilket nr hon har. Kram

Nina sa...

Är det Tropics nya uteservering som jag ser på första bilden hahaha...ja det blir spännande å se när allt blir klart... Kram

attis sa...

Hej vännen. Jag har nåt till dej i min blogg. Ha det gott.
Kramen

Fenixmonas sa...

Stämmer precis det NINA, det är Tropics uteservering just nu!! Kollade du in bildspelet i slutet på sidan? Kramen

Nina sa...

Ja nu har jag sett det...å min käre vän är med på en bild såg jag...när åkte ni hem? / Kramar

Veiken sa...

Alltså. Hur får du in allt på bloggen. Jag har en gammal blogg här, som jag vill väcka till liv, men jag fattar NOLL av hur det funkar! Tyvärr. Kram

Veiken sa...

TACK! Vilket hotell hade du fått tips om, som skulle vara bra? KRam

Smörblomma sa...

Blir nog säkert bra med strandpromenaden, allt som ligger vid vattnet brukar bli fint. Kramiz

biggan sa...

ja det är ju så, allting är på ont och gott, ska kolla bilspelet när jag kommer hem i kväll kram biggan

Bibbi sa...

Du är inte bara duktig fotograf. Du är bra redigerare också :-)

Tack för fint bildspel. Återkommer så snart jag kan.

Kram Bibbi

Mia64 sa...

Önskar dig en fin måndag /Kram

Ida sa...

Tack så mycket! :D Ja det var riktigt kul faktiskt! ^^

fina bilder! hoppas att du hade en trevlig helg!
kram

Anonym sa...

Godmorgon FenixMona!

Med tanke på Dina härliga bilder, kan Du göra en SLIDE Show, se länk:

http://www.slide.com/r/_Ogl0OEl2D9UWbmLQ8G13I87np_uIEBi?emt=1067381811229489416#

Kram
Stevie

attis sa...

Tack vännen. Ska hälsa honom. Vad jobbigt det är med detta datastrul. Håller tummarna att det löser sej.
Kram

"delfinen" Kerstin sa...

Så kul att du får bilder direkt från Side så vi får se hur bygget framskrider. Hälsa och tacka för detta!!! Men, vi skall väl inte tro annat än att det blir OK, de är nog väldigt måna om att slutresultatet blir bra, de vill säkert se att turisterna fortsätter att komma. Tittar man noga på nya muren vid Tropic så känns det som att det är inte alltför mycket som försvinner av strandremsan. Men, men ... ju mer man tittar så desto mer längtar man dit!!!! Eller hur? Kramis "Delfinen" Kerstin

Anonym sa...

Hej!
Hur långt är det tänkt att strandpromenaden ska sträcka sig? Fram till Kumköy eller kortare/längre? Undrar nämligen för jag bråkar med min mans familj som bor i Ilica, dem säger nämligen att de absolut inte hört talas om någon strandpromenad så nu ska jag länka lite bilder till dem som "bevis"! Haha! Hoppas det blir fint iaf och tackar tusen gånger om för denna härliga Side blogg! Längtar och längtar dit men det får bli en låååång resa dit nästa år för mig! Mvh, Monica