måndag 8 mars 2010

Ge dig själv en underbar semester!

Vet du om att det går att få kombinationsresor? Du som brukar vara i Side har möjlighet att verkligen boka en riktig drömsemster!
Ali Pasha Konagi eller Ali Pasha Hotel på engelska, (paşa) pa turkiska, ligger i en by på 1100 m höjd i Emirasiklar i Taurusbergen. Ett mycket fint hotell som är byggt i traditionell ottomansk turkisk stil i trä.


Där kan man följa med på utflykter med lama djur eller en fisketur pa floden som ligger ca 5-6 km bortanför byn. Det är den idealiska platsen för att hitta det verkliga lugnet på sin semester. Man njuter av naturen och det enkla bylivet och kan också få en kurs i turkisk matlagning om man så önskar.


Hotellet har endast 7 rum och känslan är som att komma till ett privat hem. Fint poolområde med solstolar och underbar utsikt över omgivningarna. Bar och restaurang med à la carte.

Låt årets semester i Side bli en oförglömlig semester, boka resa direkt till Ali Pasha Konagi, Akseki, men det går också utmärkt att kombinera detta fina hotell med andra hotell nere på kusten.


Sök Ali Pasha Konagi direkt på Ving.se och prova en kombinationsresa i år. En fin möjlighet att få se mer av det riktigt genuina Turkiet.
Se bildspelet från Ali Pasha Konagi!!

31 kommentarer:

Smörblomma sa...

Vilka härliga bilder, man bara längtar efter att kunna åka iväg... Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ser härligt ut. Själv fryser jag. Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,jag får inte fram ditt bildspel,ska försöka senare,Ha en bra dag.Kram.

biggan sa...

så härligt det ser ut, såna hotell är mysigare att bo på. kramar biggan

Nett sa...

Det ser jättemysigt ut, undrar om det var det berget som man kunde se från det hotellet vi låg på. Ha en fin Tisdag *kram*

Mita sa...

Mysigt med lite mindre hotell.Vilken vacker natur,man blir alldeles bedårad.
Nu hoppas jag på mer dagsmeja som tar på snön,solen skiner från en klarblå himmel,härligt.
Ha det gott,
kramiz!

emeliehjaertajonas sa...

Haha, ja den gör det :) haha

roffe sa...

God middag.strulade imorse.men nu varit köpt ny mus.tur att det bara var musen var fel på.ha ne skön dag.kram

roffe sa...

God middag.strulade imorse.men nu varit köpt ny mus.tur att det bara var musen var fel på.ha ne skön dag.kram

annsan_s sa...

Det minns jag oxå så väl! Vilka härliga bilder! Nu är det bara 4 månader kvar, sen Side! JIIIPPII Kramiz

Nett sa...

Tack vännen :) Lite halvdålig bild, men vad gör man när ingen annan kunde fota ;) Hoppas att du har haft en bra dag på jobbet. Kram

Vicke sa...

ja, jag ser att du börjar få kläm på det hela nu

annsan_s sa...

Jag såg han fiska! Kramiz

Nett sa...

Nästan alla bilder på mig själv (ansiktsbilder) har jag tagit själv ;) Den vid spegeln är första kroppsbild jag har tagit. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Nä det är inte klokt hur man ställer till det,Rackarns.Haé Kram

Ninja sa...

Det blev ju bra med alla bildspel längst ner :)

Veiken sa...

Snyggt jobbat! Kram

Siita sa...

God morgon. Ha en bra onsdag. Kram

roffe sa...

God morgon.ja till turkiet vill man åka igen.fast jag är nyfiken på många länder,inte åka till samma varje år.ha en skön dag.kram

attis sa...

Gomorron vännen. Tänk så härligt med semester. Efter denna hemska vinter behövs det verkligen. Här ska oxå buzzas. Ha en skön dag.
Kramen

Bitte sa...

Hej i stugan,önskar dig en härlig dag,kramiz!PS.Jag har fått 3 lotter,en med 25:- Någonstans har de fastnat :/

Mia64 sa...

Godmorgon!
detta låter underbart ska gå in och kolla på det /Kram

paloma sa...

Ja, nu skulle jag gärna åka dit! Det är ju så skit halt!! är less på vinterm nu! kram p

Veiken sa...

Satan i gatan. Snart har du lurat ner mig till Side! Kram

Smörblomma sa...

Man får verkligen lust att köpa sig en lägenhet där, och sedan bo där under vinterhalvåret. Kramiz

annsan_s sa...

Godkväll Mona!
Hittade du nåt i mina intressanta rutor? hihihihihi Ha en fin kväll. Kramen

roffe sa...

God morgon.idag ska jag ha bakdag idag.du ska ha en skön dag.kram

biggan sa...

samma här med, konstigt, kram biggan

attis sa...

Hej min vän. Visst får man abstinens när internet strular. Jag tycker Double.net är bäst. Har provat flera olika. Google stängde mitt konto oxå. Bara helt plötsligt. Då jag skrev och frågade varför fick jag till svar "det kan bero på att du klikcat på annonserna själv" Svarade dem att det har jag banne mej aldrig gjort. Hörde aldrig når mer. Jag hade kommit upp till 480 kr där. Utbetalning sekr vid 500 kr. Man undrar ju då vad fasen de gör. Double har jag aldrig haft problem med och man får den ersättning man ska ha. Ha det jättebäst.
Bamsekram

Augusta sa...

Det var verkligen ett vackert hus :) I år blir det nog inte Turkiet men man vet aldrig helt plötsligt åker man :)

Trevlig kväll och kram

roffe sa...

God morgon.idag önskar jag dig skön fredag.jobbigt när internet strula.måndags köpte jag ny muspekare.tur att det bara var det så slapp,lämna in datan.blivit dyrare.ha en skön dag.kram