tisdag 13 mars 2012

Side en plats att älska!!

Nu går vi en underbar tid till mötes både här och i Turkiet. Som jag tidigare har berättat så är det underbart i Turkiet på våren.

Här finns kulturens vagga och ingenstans har jag känt historiens vingslag såsom i Side. Här finns massor av antikens lämningar och utgrävningar pågår idag på flera platser i Turkiet. Skrapar du undan lite av dagens jordlager, så finns de gamla gatorna, av mosaik kvar, på många ställen.
Att bo på hotell Tropic i Side är så mycket mer än att bo, det är för oss ett sätt att leva! Här finns trivselfaktor över hela linjen!


Nu nalkas också årets SIDEFEST!

För att killarna på Tropic Bistro skall få en liten uppfattning om hur många som kan tänkas komma, så har jag lagt ut en enkät i min sidkolumn. Jättesnällt om ni fyller i den! Bara klicka på antal 1-5 eller två gånger på olika siffror om ni är flera! Tack snälla!




1 kommentar:

Louise i Turkiet sa...

Jo, visst är det tråkigt när dessa "profiler" försvinner en efter en. Riktigt tråkigt tycker jag med. Mer än så har jag inte hört just nu, och jag hoppas att det inte blir fler än det för då blir det ju inga kvar tillslut.

Däremot så åkte vi igenom Everenseki och Kumköy och där bygger dom om väldigt mycket. I Kumköy har ex. alla butiker fått byggas om på utsidan så att det är mer skandinaviskt utseende med något de kallar "modern tourist center" tror jag det var. Ja, dom fixar väl upp det hela helt enkelt. Och en massa nya, stora hotell. Men det blir nog bra tillslut.
Ni får ta er en tur runt när ni kommer.
För snart ses vi igen!

Kram!!