söndag 4 mars 2012

Nu har DU chansen att lära dig laga turkisk mat!

Vill du lära dig att laga turkisk mat, som du sen kan laga hemma på vintern och minnas den underbara tiden i turkiet?


Rätter som testikebab, köfte, mousaka, pilavris, cigarrullar m.m..eller om du har några andra förslag på rätter som du skulle vilja lära dig att laga?




Detta kommer nu att bli möjligt på hotell Tropic när årets säsong drar igång! En dag i veckan under några timmar mitt på dagen är planeringen idag. Skulle intresset bli väldigt stort så kan detta säkert utökas till två tillfällen i veckan. Detta erbjudande gäller alla turister, inte bara Tropics gäster!
Konceptet är enkelt!
Vid varje matlagningstillfälle lagas det en hel meny på ca tre rätter t.ex, en förrätt, en huvudrätt och en efterrätt eller ett par/några meze och en huvudrätt och ev. tillbehör. Allt beroende på vad som passar till huvudrätten.
Efter matlagningen äter vi alla tillsammans.

Bon apetit!
I priset om 200 skr ingår då matlagningslektion, maten vi lagar och ett par glas vin eller öl.

Jag anmälde Bosse och mig på direkten! 
Ett sådant tillfälle vill vi inte missa! Jag kan ju säga att jag kämpat i vinter för att få till en sallad som den jag äter i Side...och jag har ännu inte fått fram rätt smak! Äntligen kan jag få lära mig hur jag ska göra!







12 kommentarer:

Roffe sa...

Turksikt yougort och Tasziki,har jag i munen nu så fort man tänker vad det är så gott.kram

Gilla sa...

Spännande att lära sig laga turkiskt. Får se om vi reser ner i september.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Hahahaha!!! Jag läste Testikelbaren.

Kram/Gilla

Yvonne Johansson sa...

Det vore något för min mamma :) Hon brukar åka till Turkiet. Hon gillar klimatet där. Jag blir hungrig bara jag tittar på bilderna :)

paloma sa...

Jag och lillan kommer nog ner till tropic och är med på det! Mysigt och lillan älskar vara med och laga mat! Hur mår du i dag? hur gick det på jobbet?? kramen.... ds räknar dagarna!

eva sa...

Suveränt ser så gott ut:) och vad billigt sedan och kul att lära sig laga annorlunda mat.
kramiz

paloma sa...

Postar det jag skrev svar till dig! HÄR!Det gör jag med! min familj fick på 80 talet en förbannelse av en indian! Vars pojke bodde hos oss då fadern inte var kapabel att sköta sin son. det sluta med att indianen (pappan) kidnappade sin son, till Amerika, men innan dess sa han till mamma att du och din familj kommer aldrig att bli lyckliga! Ni kommer ha sorg och olycka och sjukdommar! i era liv! Vet inte om det är hans förbannelse? men tror det! För det är precis vad vi haft! allihop! Hoppas inte det är så i ditt fall

paloma sa...

Oj kunde inte skriva mer! Forsätter här då! Längtar ner som bara den! vi har ännu barmark men hoppas det håller i sig! Vill inte ha snö! KRAM

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Så gott det ser ut!

Sånt skulle man kunna laga!

Maria sa...

God eftermiddag blir det för mig nudå!
Tack :)
Dendär maten såg vääldigt god ut kan man ju säga direkt, skulle inte va fel att kunna laga sånt haha :D

Kram // Maria

Mia systeryster sa...

Vad spännande det låter. Hoppas du delar med dig av några recept här på bloggen=D
Kram

Siita sa...

Det verkar vara toppen att lära sej. Då kan vi träffas sedan o du lär mej. Hihi. Kram