lördag 13 februari 2010

Vänta inte för länge, då kan det vara för sent!

Våren i Side är en underbar tid! Första gången jag var i Side i maj blev jag förvånad över den stora mängden av häckande svalor. De fanns överallt, under alla tak och balkonger och luften sjöd av aktivitet. Det var helt underbart att se! I år kommer vi inte ner förrän 22 maj så det blir gränsfall så att säga. Visst finns det väl kvar några häckande par då också men inte de mängderna som är några veckor tidigare.
Blomsterprakten är enorm på våren och det är grönt och vackert överallt! Solen är stark, precis som på andra ställen just på våren. Så lite extra försiktighet rekommenderas. Inte kul att bränna sig.
Så här praktfull kan en vanlig liten prästkrage beskådas, enormt stor och fin! Precis som en buske såg detta blomsterbestånd ut.
Jorgubbarna, jordgubbarna! Finns inte ord att beskriva smaken av dessa underbara solmogna jordgubbar! I Turkiet kan du verkligen frossa på jordgubbar. De har en rätt lång säsong så de kan avnjuta även i juni månad.
Har du ännu inte besökt Side och Turkiet under våren så gör det! Garanterat så ger det mersmak för det är en fantastisk tid!
"Det ska va´gött att leva!"

24 kommentarer:

Siita sa...

Den sista bliden kännde jag igen mej på. Kram

Nett sa...

Härligt med bara 97 dagar kvar :) Hur länge stannar ni då ? Kram

biggan sa...

så härliga bilder, prästkragar jordgubbar, så härligt, kram biggan

Hebbe sa...

Fina bilder,,jag är Cypern frälst,känner nog detsamma som du gör om Side,fast mitt heter Ayia Napa..Kommer att vara där nu i slutet av april..
Tror att om han bantade så fick han en riktig kur,för sina 20 kronor,,Ha Ha..Haé Kram.

Ninja sa...

Jag antar att jordgubbarna är billiga också! När vi var i Portugal köpte vi kassvis med jordgubbar och frossade, en kasse kostade bara några tior :)

Gilla sa...

Så skönt och härligt det ser ut. När vi var i Alanya för 10 år sen, så hade vi ett svalpar, som häckade under taket på vår balkong. Föräldrarna var inte alls rädda för oss.

Kram/Gilla

Linda sa...

Såååååå härliga bilder =D

Sv: Jo, d e sant, visst har jag viljan att lära mig men... Ser bara inte fram emot allt extraarbete =) Kramen

Linda sa...

Go förmiddag =) Nja, det e inge vidare faktiskt, inte sämre men heller inte bättre tyvärr... Vi får ta det lugnt idag så han får vila =/
Hahaha, ja, det är nog underbart för jämnan =) Kramar

Frogprincess sa...

Fina bilder.
Jag har inte varit på solsemester på över 12 år... kanske dags snart...

Emma-Lou sa...

Fast det är lite svårt att se var man hittar länken till kommentarsfältet pga alla reklamlänkar :-P

Linda sa...

Jo, jag vill alltid vara hos honom när han e dålig... Nu e han visserligen nästan aldrig ensam men... Speciellt nu vill jag att han ska känna sig trygg =)
Oj, vad skoj... Då hoppas jag att ni får det riktigt trevligt =)
Haha, jag ska försöka låta bli men... Slutar alltid med att jag får ont i magen =) Kram kram

Browneyedgirl sa...

Hej =)
Hade helt missat denna bloggen ju, jätte fint här. Ha en skön lördags kväll =)
Kram och ses imorgon

Smörblomma sa...

Njaa, Soldans, kanske inte helt riktigt, fast dansarna var nog rätt explosiva av sig, skall du veta :) Och Soldans hade nog också behövts där ute i kylan, verkligen, verkligen. Fint gissat, fortsätt gärna!

Men så fina prästkragar och jordgubbar! Jag vill till södern, NU. Kramiz

Ellis sa...

Vad gott det såg ut med jordgubbar! =)
Har lagt till dig på bloglovin nu! =)
Kramar

Mita sa...

Gud så sugen på jordgubbar jag blev,underbara bilder från erat paradis på jorden.
Sköt om dig,
kramiz!

margit sa...

Vilka underbar a bilder från Side du delar åt /till oss! Så roligt att tittta och njuta av dem!!
Ja visst är våra katter lika varann!!
Kramen vännen!!

rolf sa...

God morgon.idag ge jag er rosor.ha en skön valentin.kram

biggan sa...

ha en fin alla hjärtans dag mona och bosse kramar biggan

Anonym sa...

Vad härligt=) skulle gärna fara nu jag med=)

geddfish sa...

Härliga bilder här med! Alla Hjärtansdagskramar Geddan ♥

Boubou sa...

Hade jag bara haft pengarna så hade jag åkt!! Vill ha värme nu!
//Rebecca

Mita sa...

Tvungen att kika in här igen och njuta av värmande bilder,och doften av solmogna jordgubbar.
Önskar dig en fin Alla Hjärtans dag vännen,
kramiz!

biggan sa...

ja nu ska vi börja med middagen, simon kommer hem 5 med tjejen. då ska det vara klart, ha en trevlig eftermiddag kramar biggan

charlotte sa...

när man läser dina inlägg om turkiet så undrar man varför man inte varit där förut
kram