söndag 4 november 2012

Så in i NORDEN gott!

På NORDEN äter du norsk husmanskost: Köttkaker med brun sås, potatis och lingon. Kan rekommenderas! Så himla gott!

På NORDEN finns flera andra fina rätter som är väldigt goda. Kyckling Bombay är en av dem...

Vi skulle ju besökt Norden tillsammans med goda vänner innan Werona och Espen for hem, men det blev ett väldigt dåligt väder just den kvällen, så det blev bara vi fyra.

Mysiga, goa glada Abdulla förstod att folk helst höll sig inne i det väder som var, men han höll oss gärna sällskap en stund. NORDEN är en av de restauranger som vi alltid besöker när vi är i Side. Här finns alltid, förutom de turkiska rätterna, även god vällagad norsk husmanskost!

3 kommentarer:

Gilla sa...

Jag skulle personligen inte vilja äta norsk mat i Turkiet, inte ens svensk. Där vill jag ha den turkiska menyn, tack!

Kram/Gilla

Gilla sa...

Sv: Det är sällan vi äter vare sig svensk eller norsk mat på semestern utomlands. Men jag kan förstå kanske att folk som bosätter sig i Turkiet till exempel vill ha mat från sitt eget land ibland.

Kram/Gilla

Cina sa...

Kan varmt rekommendera Little Norway om man blir sugen på norskt.Finns annat med.
Deras kock gör den absolut godaste currysåsen!! Iallafall är den svårslagen! Deras köttkakor är godare än i Norge! Jag åt där flera kvällar eftersom min mage inte ville vara kompis med mig med turkisk mat, vilket jag brukar äta i vanliga fall där nere.