tisdag 20 november 2012

Fint men alltför stort och opersonligt!!

Side Hill är ett stort hotell, här finns ingenting av den härliga sociala gemenskapen som finns  på de mindre hotellen. 

Städerskorna såg vi inte mycket av, men de höll rent och snyggt och strödde blommor i vår säng. Fast vi saknade den mänskliga kontakten med dessa kvinnor.

Det absolut sämsta, vilket faktiskt ger ett stort MINUS för hotellet var deras ockerpris för aircondition! De skulle ha 150 lira per vecka! Vi skulle alltså fått betala 300 lira för två veckor!!! NEJ! Nej tack, det tog vi inte!

Nu var vi där på hösten och det fungerade bra för det blev lite svalare efter ett par dagar...men hur mycket har inte detta hotell tjänat under denna säsong med detta ockerpris!! Vi som har varit i Side förut, vi hade löst det hela med en eller ett par billiga fläktar, men folk som kommer för första gången betalar säkert detta pris för att klara hettan!

Vår stora balkong var helt okay, men balkongerna låg tätt, så hade grannen gäster så kände vi oss i vägen...Balkongerna var inte avskärmade utan så låga som du ser på bilden ovan.


7 kommentarer:

Gilla sa...

Då vet man i alla fall att det här hotellet inte är så mysigt, som vi är vana vid.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Sv: Tack för kommentaren på min Reseblogg! Det kändes verkligen annorlunda för oss ungdomar att få se 17de maj firandet i Oslo. Vi bodde ju i Arboga, en liten stad på ungefär 10000 invånare på den tiden. Där fanns det inte såna våldsamma firande förutom just på Svenska Flaggans dag. När vi var i Arboga för 10 år sen var vi på en fotoutställning, där jag upptäckte mig själv i ett sådant tåg. Jag hade fått låna prästens dotters nationaldräkt och gick med mina klasskamrater i ett långt tåg. Det blev en lång kommentar, eller hur?

Veiken sa...

Va? Ingår inte AC? Det trodde jag att alla hotell hade inkluderat! Man lär sig något varje dag... Hotellet ser klart lite sterilt ut! KRam

Gilla sa...

Sv: Det är smaken på Coca Colan jag inte gillar. Det måste ju bero på mitt första möte med det. 14 år gammal. Jag trodde faktiskt att det var alkohol i det och jag var med i SSUH. Sveriges Studenters Ungdomars Helnykterhetsförbund. Tur att förkortningen finns. Jag är inte helnykterist längre.

Kram/Gilla

Areyanna sa...

Hej! Vad härligt det där ser ut! Tänk att något så litet som blommor i sängen kan göra en så glad=) Eller vikt toalettpapper som ´många gör=) Jag har alltid varit intresserad av rätt kost och motion och röra på mig. Men sedan jag skadade ryggen som tävlingsgymnast har det inte varit fullt så lätt. Men jag har aldrig gett mig och nu när smärtan börjat ge sig så tar jag nya tag. 5 kg minus hittils å en mkt starkare å piggare kropp. Jag kommer lägga upp små tips å råd på bloggen under min väg fram. Jag har ca 8-10 kg kvar att gå ned och mitt mål är att ha nått dit till juni 2013. Följ mig gärna på min väg fram=) Hoppas det kan skänka dig lite inspiration och kraft till din egen kost å träning=) Kram på dig!

Jenfan75 sa...

300 lira för air condition?? ja det var mycket pengar. för två veckor..

Anonym sa...

nästan lika dyrt som hos erdal o jan-inge med air-con