tisdag 10 maj 2011

Taxfree...hur billigt är det egentligen...

Det mest prisvärda är ju våran dörrstopp, Mac Cartons whiskey, som är en väldigt god blended whiskey...till ett bra pris. Tidigare såldes den i 2-liters lådor, precis som vin och det gör den fortfarande...men nu är det tre liter i stället för två liter...Priset är billigt, endast 299 kronor!
Öl finns på taxfree, men vem vill väl ha det när man åker till Side...Nej...Ingenting går ju upp mot en Efes!!
Vi har varit inne och beställt lite inför resan, men jag tycker inte att taxfree är vad det varit. Det är dyrt! Säkert billigare att handla dit man kommer.
Hittar ni något prisvärt nu för tiden...jag gör det då inte, utom de riktigt fina spritsorterna och det kan väl vara trevligt att ha med sig hem förståss. Vi brukar köpa en sådan dyrgrip då och då...fast då ska det ju väntas på rätt tillfälle att avsmaka det och det blir det inte tid till hemma...för då är ju semestern slut...




 


2 kommentarer:

Gilla sa...

Vi har faktiskt skickat in vår beställning ikväll. Så det bekymret har vi inte längre. Men det är inga mängder av starka saker. Vi betalar också extra för bättre fotutrymme.

Ses snart!

Kram/Gilla

Kristina sa...

Det är bara ciggaretter som är halva priset. Andra saker köper jag billigare hemma som solkrämer av olika slag på toppen bra YVES ROCHER toppen kedja som inte är så stor i Sverige som i andra länder Finns på huvudgatan i Paris bredvid Dior mfl Likaså ett stort namn i Alicante....ok nej inget Tax.free för mig. Märkte hur dyrt det var i påskas då jag åkte ner till Side med VING och gud vad dyrt det är att köpa dricka mm i Thomas Cook planet. Allt ingår i flygbiljetten med Turkish Airlines...Tycker charter resor lurar oss resenärer...Kram på dig Mona Nu fick du min åsikt KRAM KRAM ps Hoppas din pappa mår bättre Glad över att min pappa inte har andra krämpor än sin blindhet Det enda som är tråkigt att han inte får röra på sig Ska hälsa på i dag.. oj nu kom jag ifrån ämnet men jag vet du besöker din kära pappa på lördagar Ha en skön söndag kära Mona