söndag 15 maj 2011

Rapport från Side!

Vännen Ingela kom hem från Side i torsdags och delar med sig till oss andra.
"Kom hem i torsdags morse från Side, efter att ha tillbringat två fina veckor där. Vädret var helt okey på dagarna, 19-22 grader varmt. På kvällarna och morgnarna var det däremot lite kallt, så en jacka eller en tröja var nödvändigt. Vattentemperaturen gick mot slutet av vår vistelse upp till 19-20 grader." 
"Nu byggs det nya vägar och grönområden ner mot havet. Så området mellan Raga och Cennet är en enda stor byggarbetsplats. Och dessa byggen framskrider inte lika snabbt som "Strandpromenaden" gjorde. Men det blir säkert väldigt fint när det blir färdigt. Nya hotell poppar upp som svampar ur marken och Side tenderar att bli överexploaterat tycker vi."

"Inne i Side är förändringarna smärre. Men det byggs ett nytt köpcentrum mitt emot Platins Juvelerarbutik, där låg tidigare en ganska sunkig bungalowanläggning."

"Antalya Airport 1 är också ombyggd. Så genomslussningen både vid ankomst och avresa går nu lite smidigare."

Tusen tack vännen Ingela för att du delar med dig! Då vet vi hur läget är och att Sidevädret inte är så illa som många trott!





4 kommentarer:

Nina sa...

låter lite tråkigt att de ska bygga så mycke nytt...tänker på de stackarna som kommer att få lägga ner pga de stora lyxen....hoppas de inte förstör Side mer...vill ju inte att det ska bli för turistanpassat allt...vill ju ha kvar de gamla mysiga =)

Kerstin "Delfinen" sa...

Ser ut som att det är byggnationer på gång även i år. Vi får hoppas bara att det sträcker sig till reparationer o ombyggnationer och det inte blir överexploaterat.... då skulle Sides härliga atmosfär krympa och allra värst vore om den försvann ... ja, då försvinner nog tyvärr många av oss turister också!
Ja, om 9 dgr är vi där igen .... aaaaaaahhhhhh Kramis

Margit sa...

Kan förstå att det har skett stora förändringar under åren.... SIDE var ju Lasses och min första utlandsresa tillsammans. Vi bodde på Hotell Beder...minns jag...
Resan hade Lasse "på gång"..när vi träffades 29 maj..för snart 7 år sedan..Pingstafton.....och under den
påföjande veckan..så frågar Lasse mig..OM jag kan följa med honom till Side..om han blir den som "får" akutionsresan... Och jag svarde JA..så när vi då träffades igen..lördagen efter..när jag då besökte Lasse, så efter 1 timme..så var resan "våran"...Spännade..var det...Skulle det funka..åka med en "okänd"? OCH det blev en MYCKET rolig och bra vecka..och sedan dess..så har Lasse o jag varit på MÅNGA utlandsresor tillsammans...
Så snart firar vi 7 år tillsammans...
Kram!!!

Ingela sa...

Det jag undrar när jag ser de nybyggda hotellen, är om det inte finns någon som granskar arkitekternas ritningar. Många av hotellen är fruktansvärt fula och höga. De passar inte in i omgivningarna. Tänk på hur många vackra skulpturer och byggnader det fanns i Side för länge, länge sedan.
Dessutom är det naturligtvis så, att de små fina restaurangena slås ut av de stora all inklusive hotellen.