måndag 29 oktober 2012

Te och kryddor, fina saker att köpa med sig hem.


Grönt doktorste är ett måste här i kalla nord när förkylningsvirusen står på kö! Enligt dotter Werona så är detta ett universalmedel mot alla hemska övre luftinfektioner. Så jodå, nu har vi köpt med oss detta hem!
 Det finns massor av olika tesorter att välja bland. Granatäpple-te ska den köpa som vill gå ner i vikt. Om det fungerar vet jag inte, men en del som vi pratade med påstod att det är så...Bara att testa alltså!
 Den här kryddblandningen är, enligt försäljaren, den vanligaste kryddblandningen i turkiet, så av detta köpte jag med mig en påse hem. Jag har hittills använt kryddan både i kötträtter och olika rätter med köttfärs och den sätter fin piff på maten.
Denna gång handlade vi av denne man, som besvarade alla våra frågor och snällt berättade om de olika tesorterna och kryddorna...Vi fick också smaka av allting, så vi hade en mycket trevlig stund på denna affär.


2 kommentarer:

Gilla sa...

Jag får nog kopiera detta inlägg, så jag kommer ihåg vad som finns att köpa i Side. (Om vi kommer dit) Inget bestämt ännu.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Sv: Ja, det märkte vi med en gång. vi handlade aldrig nere vid stranden.

Kram/Gilla