söndag 28 oktober 2012

Godsaker i Side!

 Uppe i Side, bara ett par minuters promenad från Begonville ligger DORUK.

Här finns allt och lite till, det goda som du inte kan hitta här...det finns nog inte. Rimliga priser har de också, så hela familjen kan festa om ordentligt utan att ruinera sig!

 Dotter Werona är glassälskare, precis som mamma, fast jag älskar mycket annat också...

Bosse gillar kakor och denna cheescake var helt guddomlig enligt honom...

Även svärsonen Espen är glassälskare av stora mått och här på Doruk får man verkligen njuta glassen när den är som bäst!!! 

 Vilka bägare de fick! Mums...så gott!

Jag älskar det mesta och bland det godaste jag vet är puddingar, så den här gången valde jag en sådan. Bara 6 lira, väldigt billigt, eller hur?

Minsann, sitter inte Werona och sneglar på Espens glass...hihihi...fast två sådana glassar hade ingen orkat att få ner utan paus emellan.

7 kommentarer:

Siita sa...

Mums vad smarrigt det ser ut. Nyss ätit maten här så jag orkar ingen glass. Kram

Gilla sa...

Varför ska du visa sånt, som man inte kan äta här? Jag blir ju bara så sugen.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Det är fara å färde. Bert gillar Side och det gör jag med. Men om det bli till våren eller hösten är inte klart än.

Kram/Gilla

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

Vi har bott på Catty Garden massor med gånger men aldrig upptäckt Doruk. Sen läste jag om det hos Louise och såg stället för några resor sedan. Nu i september så var vi där för första gången... vilka bakelser och bakverk..

Lovely

Gilla sa...

Vi har fortfarande inte bestämt oss. Bert tycker att kanske det blir lite för nära vår resa till Tenerife i februari. Jag tycker i alla fall att det skulle vara roligt i maj, så vi kunde vara med om festen.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Tittar på dina härliga glassbilder och skulle gärna äta både en och två av dessa läckerheter. Det får bli i sep nästa år, då får vi leta rätt på Doruk. Ann-Margret

Louise i Turkiet sa...

Åh vad kul att ni besökte Doruk, jag bor nästan alldeles intill där och det är så himla mysigt att köpa olika små brödsorter där på morgonen med olika fyllningar i. Men man får vara snabb, innan 12-tiden är det redan slut oftast...och jobbar man då sena nätter så är det inte alltid man orkar upp innan klockan elva iaf.
Nu blir det inte lika mycket besök på stället ifrån min sida men det är ett härlig ställe att sitta och mysfika på med vänner.

Kram!!