måndag 22 oktober 2012

Detta är den nya backen!

 Visst är det en rejäl backe, men inte alls så farlig som "Mördarbacken", som ni ska få se en annan dag.

Första dagen fick jag vila ett antal gånger i alla fall innan jag kom upp.

Sen blev det bara bättre och bättre, lättare och lättare att gå både uppför och nerför.

Sista veckan blev det ett litet stopp mitt i backen och ingen av oss var speciellt trött när vi kom upp.

 I somras gick vi upp denna vägen en gång, den dagen var det varmt ca 45 grader i skuggan och då kan jag säga att jag var halvdöd innan jag kommit mig upp!

I nästa inlägg ska vi se lite andra vägar ner bl.a trappor...och den riktiga "mördarbacken"!

3 kommentarer:

Gilla sa...

Tänk så få backar vi såg, när vi var i Side! Det var mest den som gick upp från Dogan och sen den som gick ner mot ruinerna.

Det ska bli spännande att få se "mördarbacken"!

Kram/Gilla

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

Värsta mördarbacken måste vara den utanför Side Hill, den i hetta är inte kul. Vi gick i backen på bilden både i september men bara nedför.

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

Förresten har vi bokat resa igen. Blir en tripp ner 6/6 för att fira min pappa som fyller 60.

Det ser jag fram emot, ser däremot inte fram emot att flyga med en 4 månaders, men hoppas det kommer gå bra.