torsdag 12 juli 2012

Närhet en del av avkopplingen!

Avkopplande fin massage som mjukar upp och ger kroppen ny energi

det känns väldigt gott att ha Emir på Tropic.

En stunds avkopplande skön behandling efter en dag på stranden är en lisa för både kropp och själ.


De stora behandlingscentren ger samma behandling, men oftast dyrare och inte så nära för alla.

Visst, de hämtar med bil men det tar avsevärt längre tid och blir inte alltid den avkoppling som många tror.
Det är en förmån att kunna få fin behandling på sitt hotell, slippa att stressa iväg någon annanstans och dessa killarna kan verkligen sin sak!

Om en vecka är jag tillbaka i Side och på Tropic. Självklart kommer jag att boka in mig hos Emir på direkten...för nu har både axlar och nacke fått stryk under några hektiska arbetsveckor...så jag ser riktigt fram emot att få fixat till dessa lite.


8 kommentarer:

Anonym sa...

PRESTIGE VIP HAMAM SPA ÄR VERKLIGEN ETT BRA STÄLLE VAD DET GÄLLER HAMAM, MODERNT OCH AVKOPPLANDE TILL VERKLIGT BRA PRIS. SÅ NI HAR VARIT DIT SYND ATT NI INTE BLEV NÖJDA

Fenixmonas sa...

Nej ANONYM vi har inte varit där eftersom dessa bilder på just PRESTIGE får representera alla dessa jättar, precis som jag har låtit en del all inclusive hotell representera de jättarna! Nej,i mitt inlägg idag vill jag slå ett slag för närheten, att bara kunna gå nerför trappan på mitt hotell och inte behöva att åka varken hit eller dit...jag är så nöjd att få den avkoppling som jag behöver, utan att stressa iväg någonstans. Ha en fin dag i sommarregnet! Vore kul om du skrev vem du är, det är lättare att svara då!!

Gilla sa...

Jag håller med om vad du skriver i din kommentar här. Det Hamamet är säkerligen bra, men som du tycker jag att det är skönt att ha det i närheten.

Jag fick ju massage à là Hamam på ditt grannhotell Dogan och den var jättebra. För många år sen fick jag en behandling i Side på ett stort ställe och det var också bra, men jag hade ont i huvudet efteråt.

Sv: Då reser vi nästan samtidigt. Så då kan vi nästan vinka till varann från respektive öar. Tenerife och Gran Canaria.

PS. Varför är det så få som orkar kommentera i min REseblogg tro? Det är ju nästan bara du.

Kram/Gilla

Sv:

kristinachatillon sa...

Det är 5 min gångavstånd från min del av Side, men skönt sätta sig i bil och få skjuts hem, när man känner sig så loj och avstressad efter detta besök. Vadå stress du får sitta i ett skönt relax rum med tex te´mm och koppla av efter. Härlig avkopplande musik. Jag har prövat Hamam så länge jag kan minnas efter ca en vecka och detta är så skönt och de är så rädda om min protes vid massagen. Jag går mest dit för att få bort alla gammal hud efter första soldagarna. Har prövat de mindre men NEJ vilken skillnad. 15 euro är billigt. Rar familj som har det.
Pröva Mona så vet du vad vi pratar om. Kram på dig min vän

Fenixmonas sa...

Tack Kristina, men jag vet vad jag pratar om min vän! Det är nog bara Gilla som läst och förstått vad jag skrev...Jag VILL kunna gå utför trappan i lättas möjliga klädsel, lägga mig tillrätta på britsen och bara koppla av. Sen bara upp till mig själv, duscha och sätta mig att ta en kopp kaffe...känslan av att vara hemma är värdefull för mig... närheten...att inte behöva gå någonstans!! Kramiz

Anonym sa...

Måste säga att jag tyckte det var skönt med just närheten, var full i olja, så det var bra att bara gå uppför trappen, duscha, sedan koppla av på balkongen! Kanske skulle jag ju också vilja prova något större, men för mig avskräcker detta att det är en bit bort...Tur vi har olika åsikter, då får både mindre och större kunder! :) Bettan.

Anonym sa...

Det där med avståndet till ett Hamam är ju helt beroende varifrån du utgår. Kanske det då var lite fel att nämna Prestige som ligger nästgårds till Tropic. Miljön som man befinner sig i där är ju ett stort plus - olika typer av bastu, hamamavdelningen vägg i vägg och en relaxavdelning man sätter sig i mellan varven. Känns bara så relaxande bara det!!

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Vi var på Prestige nu i juni och det som var trist med det stället var att man var ett gäng på typ 10-12 personer i bastun, saltrummet och även i själva tvagningsrummet. Det är inte vi vana vid, vi har tidigare gjort hamam på våra hotell (på olika ställen i Turkiet) och där har det bara varit jag och sambon...

Nu har jag inga problem att visa mig i bikini inför massa folk men de som jobbade på hamamet såg helt knäckta ut i det varma tvagningsrummet och det gick mycket fortare än tidigare gånger när vi varit... dessutom tyckte sambon (som är van vid massage) att det inte var bra massage. Sen visade det sig att de ville sälja på oss ytterligare behandlingar då vi helt plötsligt fått fel på lymfan båda två... eller hur sa jag och tackade nej till en behandling a 60 EUR.

Nej nästa gång hoppas vi på att få gå på hamam och att det bara är jag och sambon. Det här kändes lite som fabrik/löpande band.

Sen ville vi gå hem då vi bodde ganska nära men nej se det gick inte, vi var tvungna att åka med bussen...