lördag 14 juli 2012

Mat är en upplevelse var du än befinner dig i världen...

Varje gång innan vi lämnar vårt avlånga land, så börjar resan med en härlig räkmacka på Landvetters flygplats. Tyvärr får det nog bli något annat nästa gång, för de har nu helt fördärvat räkmackorna med grovt bröd. Det passar inte alls till räkmackor!! 

Jag ser fram emot den fina turkiska maten och hoppas att ingen får för sig att fördärva den med "moderna" påfund!

Jag vill ha turkisk mat i turkiet och inget annat, men ibland kan det vara svårt att avgöra om det är turkisk mat

eller europa- influerad mat...fast det går bra att fråga så blir det rätt och riktigt!
Besök vännen Gillas reseblogg, den är jättetrevlig...och du...hon har varit i Side också!!



5 kommentarer:

Gilla sa...

När vi är utomlands vill vi också ha den lokala maten. Det är sällan vi äter "internationell" mat.

Så vill jag tacka dej för länken till min sida. Jg fick en kommentar av Bettan, men den var ju anonym, så jag kan inte tacka mer än så här. Jag kopierade vad jag svarade hos mej.

Men hej Bettan! Kul att du hittade hit. Du har alltså ingen blogg, som du kan adressera till? Om du ska resa till Tenerife, så rekommenderar jag Puerto de la Cruz, för det är en gammal stad där spanjorerna själv bor. Så det är billigare att gå på restaurang där.

Jag gissar att det är tack vare Mona du har hittat hit. Tack för det. Jag kopierar det här till Monas Sidesida. Där kanske du kan läsa mitt svar.

Kram/Gilla

paloma sa...

Ja! Räkmackor skall vara på ljust bröd! Formfranska eller tekaka! Har provat på rågbröd!! smakar urk!;( Turkisk mat e det godaste jag vet! Mums! KRAM

Gilla sa...

Sv: Först vill jag tacka för länkningen en gång till. Det var bara en, som kommenterade. Så är jag tacksam för hennes mejladress.

Kram/Gilla

Mikael sa...

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

Gilla sa...

Det är otroligt trevligt där. Vi har tillbringat många timmar på deras terass.

Kram/Gilla