söndag 8 januari 2012

Visst finns det saker som jag saknar på stranden numera...

Jag saknar det färska brödet till förmiddagskaffet och inte minst vår goa brödförsäljare...
Jag saknar att kunna sitta nere vid havet på östra stranden, där det alltid fläktade så gott när det var riktigt varmt...

Jag saknar Tropics strandservering, numera kommer man inte närmare havet än så här...

Jag saknar att kunna få massage på stranden...numera vill de flesta att man kommer upp till deras lokaler...Ja, det är mycket som förändras i vårt Side. Det mesta är bra, men som sagt...vissa saker saknar jag...



2 kommentarer:

Gilla sa...

Inget av det du saknar på stranden har jag varit med om.

Men massage har du ju på Tropic ändå? Väl? Jag fick ju min hos grannen.

Kram/Gilla

kristina sa...

Ja du Mona mycket har förändrats. Charmen med de rara bröd och glassförsäljarna på stranden att man bara kunde köpa en glass direkt när man låg på solbädden i stället för att klä på sig och traska upp till restaurangen för att tex få en glass mm saknar jag mycket. Strandens charm har försvunnit. De som traskade där var ju härliga orginal, som nu några av dom tyvärr är utan sin försörjning. Side var ju speciell och håller nu på att bli ett nytt Kanarieholmar. Trevligt du la in din Sideblogg här. Men visst har gamla Side och det antika blivit bättre och man håller på att bevara den delen. Men det är för djäkligt med alla All Inklusive hotell som nu ödelägger för de små rara familjehotellen så en del måste stänga... Tur de inte kan bygga framför mina favorithotell och pensionat då de ligger vid stranden.....Kram