onsdag 25 januari 2012

Det kommer att bli fint!

Visst kommer ni ihåg hur det såg ut när strandpromenaden byggdes och hur alla förfasade sig över detta hemska. Surf Bar kommer att bli kvar, som ni väl alla vet vid det här laget och den nya Surf Bar blir säkert väldigt bra,  precis som hela gatan upp kommer att bli bra!   
Mustafa Kaya som har Tropic, skrev så här för några dagar sen:  
"Jag har varit och talat med bl a Yıldız market pansionat och restaurang och frågat vad de tycker om kommunens rivning. De är inte alls missnöjda tvärt om de säger att alla måste flytta bakåt 1 meter men att de kan bygga ut flera meter bakåt istället. Vad jag förstår så är kommunens avsikt att rusta upp och få mer ordning och reda.
Jag vill också påpeka att för två år sedan när promenadvägen byggdes förlorade vi också både terass och uteservering men i slutändan blev det ändå väldigt bra med promenaden."
Så vi kan glädjas åt den nya säsongen som är i antågande och se fram emot något fint!


9 kommentarer:

Gilla sa...

Då blir det ju bra i alla fall för alla. Toppen.

Kram/Gilla

Louise - Living in Turkey sa...

Jag har också hört att dom är ganska så positiva och jag tycker det är bra att vägen ska breddas med 2.5 meter för den är trots allt väldigt trafikerad av turister, bilar, varutransporter osv.
Nej, jag tror man ska se på det hela positivt och det verkar inte vara direkt någon som får slå igen utan snarare flytta en bit bakåt. Möjligtvist om dom inte har råd eller ork isf att förflytta sig vilket blir ett "eget val" då.

Ha det så bra också ses vi i Maj!!
Kramar Louise

Gilla sa...

Sv: Då har vi samma smak när det gäller Hamam, du och jag. Jag säger bara: Stackars Bosse!

Kram/Gilla

ia sa...

Hej

Vi ska till Turkiet igen för 3:dje gången i Juni och ska bo på Tropic för första gången.
Nära till allt och nära till Yildiz som är vår stamrestaurang-

Men jag undrar nu...vart kan man göra en Haman ?
Aldrig gjort förut men vill testa när vi kommer ner.

Mvh ia

ia sa...

Tack för svaret i min blogg på det jag skrev ovan.

Så man kan alltså gå till annat hotell, typ Dogan och ta hamam fast man inte bor där ?

Ska kolla upp FB sidan :)

Kram

ia sa...

Ååå såg rivningen/ombyggnationen...

Kommer Yildiz restaurang byggas igen ?? :`(

Underbara yellow och jacko och dom andra....

Kram

Gilla sa...

Försök med att uppdatera. Du kanske såg att cypernpia hade frågor om ombyggnaderna i Side hos mej?

Kram/Gilla

Kajsa sa...

Ja, om det är så blir det säkert jättebra. Jag var rädd att ställena skulle försvinna helt =)
Kramis

Roffe sa...

Godmorgon.Ha nu en underbar semester.Jag är jättenöjd med min nya data.Ha en skön dag.kram