söndag 30 oktober 2011

Höst i Side men säsongen inte helt slut.

Maria, som har Marias kläder bredvid Tropic i Side,  berättade igår att det just nu inte är så många svenskar nere, men ändå en del turister, mest tyskar.

Maria har varvat ner lite och arbetar nu endast dagtid. Det tror jag är gott för Maria för det är mycket slit under hela säsongen!

Enligt vännen KARINA I ALANYA har de där idag på morgonen +16,5 grader, blåsigt men en fint blå himmel! Har du missat Karinas härliga blogg så passa nu på att hälsa på hos henne!
När jag nu är i tipsartagen så vill jag tipsa om ännu en underbar blogg som vännen GILLA har! Gilla och hennes Bert besökte Side i maj och återkommer nästa år i maj, då de också kommmer att vara med på Sidefesten 1 juni 2012! Jodå, jag hoppas, att även Karina ska ta ock kvista över från Alanya och vara med på nästa års Sidefest! Så himla kul det hade varit! Jag hoppas!!!



7 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

Tackar för länken=)
Ser att i Side är det inte så mycket svenskar. tvärtom här i Alanya. På stranden i torsdags hörde jag nästan bara svenska runt mig så här finns det ganska gott om vårt sort fortfarande.

Gilla sa...

Det måste vara jobbigt att betjäna turister från morgon till kväll under turistsäsongen. Men under vintern brukar väl de flesta stänga och ta sej semester om man inte är anställd för då brukar det ju bli jobb i till exempel Sverige.

Du är en pärla Mona, som hjälper till att länka till mej. Jag vet inte hur jag ska promota mej själv, så folk vill kommentera där. Jag har ju alltid i min vanliga blogg, jordgloben, som man kan klicka på och komma till min Reseblogg.

Tack!

Kram/Gilla

Gilla sa...

Jag tackar och bockar och bugar och niger.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Jag måste ju tacka en gång till att du har lagt till min Reseblogg i din högerkolumn. Det var verkligen tjusigt gjort.

Kram/Gilla

Ninja sa...

Skriver lite här också.....jag gick på spa....det kan inte ersätta en solresa men varmt och gott var det. Ett litet tips när rusket tilltar :)

paloma sa...

Oh vi skulle ju ha varit nere nu..Men vi hörde vädret inte var det bästa nu..vi spar oss till Maj! Oc det blir 2 veckor för oss nu! KRAM

Gilla sa...

Tack Mona! Det är ju jättekul, att folk hittar till min Reseblogg nu. Visserligen skrev en att hon hade varit och kikat hos mej förut. Men då har hon inte lämnat nån kommentar, kan jag tänka mej.

Kram/Gilla