onsdag 15 september 2010

Handla riktigt billigt i Turkiet!

Det första vi gör när vi kommer ner till Side, det är ett besök på Migros. Där finns allt som man kan tänkas behöva under några semesterveckor. Där handlar vi mat och dricka för en bråkdel av det som det kostar nere i turistområdena.

Nu har vi införskaffat ett Migroskort, som gör handlandet ännu billigare! De har alltid mycket extrapriser för sina kunder och med detta kortet i handen så kan vi nu ta del av dessa priser. Du fyller i ansökan på affären och får kortet direkt, tillsammans med en välkomstpresent. Vi fick välja på en jättepaket med te eller en jättestor 6-liters mjukmedel.

Vi handlar på Migros i Side där vi tycker att det finns mer än det gör på Migros i Manavgat. Skaffa ett kort du också nästa gång du är nere...där finns det pengar att tjäna!

10 kommentarer:

Siita sa...

Skulle gärna skaffa det om jag någonsin kommer dit igen. Önskade mej en solresa när jag fyller, men vad får jag. En resa till Åland. Kramar

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Hur ofta åker ni till Side?

Jag vill åka igen, fast jag tror inte jag kommer åka i augusti något mer, var så himla varmt att man knappt orkade gå någonstans.

Anonym sa...

Jag har min värme nu och kommer väl hem till ett elände, men.....vi drar en vända till i november....Ha det jättegott! Kram

Anonym sa...

Finns det ett MIgros i Side, trodde bara att det fanns i Manavgat

Anonym sa...

Migros.. låter intressant, men var någonstans ligger affären?? Skulle vilja hitta dit när vi åker till Side i oktober.

Fenixmonas sa...

Migros i Side ligger en bit ifrån stranden, så vi brukar ta en taxi dit och sen bestämmer vi hämtning av samma förare, då brukar vi få halva priset på tillbakavägen! Oftast åker vi iväg tillsammans med flera så blir resan också billig!

Anonym sa...

Tack för ditt snabba svar. Den ligger alltså inte nära den stora rondellen med flaggan utan ännu längre bort? Det finns lite olika information när man letar på nätet. En del skriver att Migros finns i endast Managvat men ni har ju helt klart hittat Migros i Side oxå...Vi ska nog försöka hitta dit. Taxikillarna hittar ju förstås precis som du säger.

Anonym sa...

Vi åker till Side snart och kommer att boi Kumköy. Var i Side ligger Migros? kan man ta Dolmus dit?

Fenixmonas sa...

Till anonym.
Kanske går det att ta en Dolmus, jag vet inte, för vi har ju bara tagit taxi till Migros. Sides Migros ligger vid utfarten till Manavgat. Jag tycker det är bättre än det Migros som ligger i Manavgat. /Mona

Gilla sa...

Tack för ett bra tips om vi ska resa tillbaka till Side. Nu blir det Kos ett tag.

Kram/Gilla