söndag 11 maj 2014

Stora förändringar!!

Tropic Bistro finns inte längre!

 Det var med sorg i hjärtat jag såg de fina utsmyckningarna på Tropic Bistro lyftas bort. 
 Det har varit lite osäkert de senaste åren om Mustafa skulle få ha detta kvar eller inte och i år hände det som befarats.
 Dogan vann slaget om tidigare Tropic Bistro som nu gått i graven.
 Tomt och ödsligt ser det ut just nu men bakom svarta skynken jobbas det intensivt.
 Ingen vet vad det ska bli här men det ger sig snart.
 Mustafa Kaya har jobbat hårt för att kompensera förlusten av Tropic Bistro och lyckats fantastiskt bra som ni ska få se i kommande inlägg.
 Nu står de tidigare så fina Tropic Bistro konerna bortanför Marias kläder.
Undrar om de ska få stå där i glömska eller om de kommer upp någon annanstans...Den fina kinamaten kan du i alla fall nu äta på Tropic Steakhouse och den är lika god som vanligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Säg den glädje som varar, nu är Bistron ett minne blott, men det verkar som om Tropic gjort ett stort lyft med sin fina lounge. Spännande skall det bli att se det nya när vi kommer i juni. Nenne

Gilla sa...

Så är det här i världen. Gammalt byts ut mot nytt och man vet aldrig vilket som kommer att blir bäst. Jag känner ju inte till Mustafa, men hoppas ändå, att han klarar skivan och kan öppna nåt nytt, eller få ett nytt arbete.

Kram/Gilla

Kristina Chatillon sa...

Tack för info Mona. Jag reser ner nu på onsdag 14 maj Arlanda kl 22.30 Turkish Airlines lyfter 00.30 den 15 may. Skönt med nattflyg Bara 1 och en halv timma i Istanbul så det blir att man hinner från utrikes till Domestic men jag har beställt rullstol så klart....Stannar 2 veckor i Antalya sen Side. Ska bli skönt kommafrän trista vädret här hemma. Men det regnar i Side eller har Fick samtal från min väninna från Holland i går som bor i Antalya. Ska bli intressant att se förändringar Nog har det hänt mycket förändrinar under de snart 20 år jag haft Side som mitt andra hem Tyvärr till det sämre...snart får man inte plats på stranden??? Kanske en prommenad till Östra eller till dig Nenne där det inte ät lika packat Kram Mona och må så gott /Kristina

Gilla sa...

Sv: Visst är det underbart att se på bilderna i datorn. Jag har dessutom en rätt stor skärm på min bärbara. Bilderna kommer så fint till sin rätt.

Du har väl märkt att jag har bytt till en annan stil på bokstäverna. Jag tycker om den.

Men jag fick en kommentar av en anonym för ett tag sen i min andra blogg, där hon bad mej byta, för hon kunde inte urskilja bokstäverna rätt. Det struntade jag i. Är man anonym, har man ingen talan i det fallet tycker jag.

Kram/Gilla