onsdag 16 november 2011

Lite nyheter genom vännen Ingela.

Så här skriver Ingela:
"Vi kom tillbaka från Side i slutet av oktober efter att ha varit där i 25 dagar. Den här gången upplevde vi ett riktigt ordentligt regn- och blåsoväder. Det blåste över 20 sekundmeter, vilket hade till följd att bara på det hotell vi bodde på blåste 60 fastmurade parasoller helt sönder. Många solstolar stod under vatten, eftersom det ösregnade och gick stora vågor. Vid Tropic gick vattnet ända upp till Strandpromenaden." 
"Det var det värsta ovädret vi har upplevt under alla våra besök genom åren i Side. Men efter regn kommer solsken och det stämde även den här gången."  
Ingela fortsätter och berättar om vad som komma skall:
"Vi fick också höra från säkert håll, att till nästa säsong skall 100 affärsrörelser bort, som står på ofri grund. Fattar inte riktigt var, för man har ju städat upp ganska väl inne i själva Side. Så förmodligen är det på vägen in till Side. Istället för affärer skall det bli nya grönområden. Det skall också byggas tre nya muséer. Dessutom är det på förslag att det skall byggas två eller tre nya "portar" in till Side."
Slutligen delar Ingela med sig ett fantastiskt bra tips! För det är ju så att även paradiset har sina faror. Många har problem med mygg som ibland kan göra en del människor riktigt sjuka. Ingela tipsar om en tablett som heter KESTINO, den finns att köpa receptfritt på apoteken i Sverige.
Så här skriver Ingela:
 "Jag är diabetiker sedan tonåren och blir alltid svårt myggbiten, när jag är i Turkiet på hösten. Jag har tom vid några tillfällen varit tvungen att uppsöka sjukhuset i Manavgat, efter att myggbetten har blivit svårt infekterade. Den här gången tog jag en Kestino-tablett varje morgon och likaledes gjorde min man. Under våra 25 dagars semester i oktober i Side, fick ingen av oss ett enda myggbett!"
Tack snälla Ingela för att du delar med dig! Vore jätteroligt om din nästa resa sammanföll med Sidefesten 1 juni 2012. Ambitionen är ju att få samla alla nya och gamla vänner till en stor gemensam fest och att många gamla vänner kanske återser varann på nytt! Hoppas att ni kommer Ingela!!

 


 

6 kommentarer:

Gilla sa...

Vem är Kristina C?

Kram/Gilla

Kickilina sa...

Det är fd Kickilina, haft så mycket nu och vet inte vad som hänt med min blogg nu, rara Mona var inne och försökte hjälpa men vi tar det sen när jag får tillbaka min PC Denna bärbara gamla är galen...ha ha
Hälsningar Kristina Chatillon-Winbergh

Kristina Chatillon sa...

En gammal vän till Mona. Vi fann varandra i härliga Side. Jag tycker det är bra att de försöker återställa det gamla antika i gamla Side ( Side C ). Det har fixat till teatern så fint, underbar aukustik, härliga föreställningar; teater och konserer och museet är så intressant att gå omkring och titta på alla fynd och utgrävningar som de gjort de senaste åren. Bra att alla allt för många butiker kommer bort från antika Side och antiken grävs fram och bevaras.

Gilla sa...

Tack för tipset, men jag är inte så intresserad för jag håller mej till familjen och sådana vänner jag känner till genom bloggar till exempel. Men jag kan kanske Googla på henne?

Kram/Gilla

Kajsa sa...

Jag och min man brukade också bli rejält myggbitna när vi är i Side. Vi fick tipset att använda Mygga, orignal, den som luktar lite citron.
Efter vi börja ha på oss den har vi inte heller fått ett enda myggbett.
Så det är också ett bra tips jag vill dela med mig av.
Vi köper Mygga hemma i Sverige och tar med oss.
Kram Kajsa

Kristina sa...

HejGilla!Inte behöver du Gilla
googla

mig
Vi
känner
ju
inte
varandra