tisdag 19 mars 2013

Jag fryser och längtar så fruktansvärt mycket hem till Side!

 Jag har sett att vädret har blivit allt bättre i Side och den nya säsongen är absolut på gång!
 Som vanligt, eller ja, nästan som vanligt åker vi ner med Thomas den 29 maj. Nu blir det lite annorlunda framöver, vi måste se om vårt hus och idag kan man åka på många olika sätt och alla måste vi se vad vår ekonomi tillåter.
 Tropic har en fantastisk fin och god frukostbuffé, som absolut kan rekommenderas...men har man inte råd så har man inte och då får man avstå och fixa sin frukost själv.
Huvudsaken är ändå att få komma hem och njuta av sol och värme och det tänker jag verkligen göra när vi åker ner i maj!
Turkiet ökar som mest besökta resmål och det finns resor som passar för alla kassor...Låt inte en skral kassa hindra dig...Sök på nätet och sök råd och tips av de som åker ofta...

6 kommentarer:

HELEN sa...

Det ser underbart ut! Ska verkligen försöka komma nästa år :)
Hoppas denna hemska månad snart är över, för nu orkar min kropp inte med mer kyla. Kramisar

Anonym sa...

Nyss hemkommen från Bollebygd,ett snöfritt ställe men vad gör det när det är så förbenat kallt. Jag håller till fullo med dej, länhtar så mycket efter sol och värme. Vi har alltid bott på Tropic men med dagens pensioner så gäller det att leta billigare sett att bo. Leta på nätet och hör bland vänner och bekanta, det går att komma undan billigare.Ha det bra i kylan. Nenne

Gilla sa...

När ska ni flytta ner? Det vore väl det bästa för dig/er!

Så är det att bli pensionist. Man kan inte ha råd till allt.

Kram/Gilla

Kristina sa...

Älskar Side. Har åkt dit sen -96 2-3ggr pe år nu sista åren höst och vår. Men skulle inte vilja bo där permanent. För hett juli aug och kan vara kalla vintrar. Det är nog säkrare att bosätta sig i tex Södra Spanien med tanke på klimat mm men jag har hittat billigt flyg och boenden till Side då man vänder sig direkt till hotellen. Alldeles för dyrt att ha Charter semester, ja det dubbla och nu kan jag bo en månad för samma pris som 2 veckors charter.....Hade i snön...

Gilla sa...

Sv: Om det var på södra Tenerife du var, så är det området nästan bara nybyggen och de behöver inte vara efter den mallen med härliga träbalkonger. De finns nästan bara i de gamla städerna och byarna.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Sv: Jag säger bara: Tack det samma!

Kram/Gilla