måndag 14 januari 2013

Slutet av maj och början av juni är fint!

Vi tycker det är perfekt i slutet av maj, innan det blir så våldsamt mycket folk i Side. Värmen är också riktigt bra då, inte för varmt och vattnet håller en temperatur på ca 23-26 grader...Perfekt! Ja, för oss i alla fall...Juli och augusti är oftast mycket, mycket varma...så i år blir det ingen akutresa! Det blev för hett för mig när vi var nere i slutet av juli i fjol.
På våren är det som finast i Side, så grönt och vackert och massor av blommor!
Fram till midsommar tycker jag att det är okay, men det är ju olika hur vi hanterar värme. Fast jag vill ju göra saker och det klarar jag inte av när termometern går upp mot 40 grader...
Sidefesten 1 juni ligger bra, då brukar det vara somrigt varmt och fint, lagom varmt. I sidkolumnen ligger nu min lista som jag är tacksam om ni klickar i...flera har ju sagt ja på FB, men där går det inte att få fram hur många ni är i ett sällskap...därför är det jättefint om ni klickar in antalet här.
Vill du bo på Tropic så hittar du din resa hos Ving om du klickar på TROPIC ovanför detta inlägg!


7 kommentarer:

Gilla sa...

Visst är det härligt i Side just i den delen av säsongen. vi har ju vår Teneriferesa och har inte bestämt nåt än om en vårresa. OM vi ska åka eller INTE.

Kram/Gilla

Anna sa...

Brukar alltid åka i slutet av maj. Känner faktiskt igen er från stranden :) ska komma fram å hälsa om jag ser er i år igen

Fenixmonas sa...

Jättetrevligt Anna! Kul att du läser här...Ser fram emot att få hälsa på dig! Kramiz!

Gilla sa...

Sv: Fortfarande inget bestämt.

Hoppsan! Jag fick svårt att tyda coderna, Har fått skriva om flera gånger.

Kram/Gilla

Kristina sa...

Kära Mona. Nu ska jag skriva men tycker det r jobbigt med koderna, ser lite dåligt. Du har så rätt Juni är en så skön månad. Förr var det skönast i maj men 2009 rinde mina vänner nere i Side. Packa om väskan .här är 6 gr och regn. vi satt inne och regnet öste ner fram till 10 maj då som ett trollslag blev det 20 gr och strålande sol. Vis av detta åker jag ssista dagarna i maj och juni ut och bara haft sol och varmt lagom över midsommar. Därefter blir det för hett fram till mitten av september. Sep - oktober är de skönaste månaderna med härligt uppvarmt hav efter heta kladdiga juli august med över 45 gr emellanåt. Sep-okt blir oxå en förlängning av sommaren i Sverige..hm vilken sommar ler :( förresten Vädret har verkligen förändrats i Side under de sista 10 åren. Förr var det skönt april maj, men nu regnar det mycket de månaderna. Oj vad jag längtar. Kanske åker ner en vecka trots allt i maj och hälsar på mina turkiska och tyska vänner som bor där. Bila runt lite...då spelar vädret ingen roll. Kram till alla Sidevänner. Vi ses till våren och side festen. nu ska jag tyda detta krångliga, hoppas jag ser....

Kristina sa...

ja det är ju klimatändringar även i Turkiet så klart. De har ju "vinter" nu.....kallt och regn enl rapporter?? Kram på dig Mona. Vi ses. Ha det nu så gott....

paloma sa...

Nu har jag tryckt i att vi kommer 4 stycken i år! Det kan bli någon ändring åt ena eller andra hållet men sdom det ser ut nu blir det jag och Mirrelle, och Nathalie och hennes väninna Lena från ljusdal. Maria orkar av hälsosjäl inte följa med i år. och Amanda får vara hemma med pappa i år! Nathalie ville åka utan barn i år!
Men jag åker INTE till Side utan lillan hon skulle bli så besviken! SÅ det gör jag inte.
kram
oh nej nu är det skit koden igen bäst att hämta glasögonen ds