söndag 2 december 2012

Inre och yttre ringen, en enorm skillnad!

Vi har ju precis som så många andra som åker till Side, valt att handla utmed stranden, eftersom vi alltid bott där.
 
Visst vi har handlat i Manavgat också, men även där har det blivit mitt i smeten...eller som min svärson Espen kallade det: "i den inre ringen" dvs dyrortsgrupp 1!
 
Om man i stället väljer att gå uppåt i Side

 
att lämna de gamla välkända områdena

att ge sig av till den "yttre ringen" då kan man handla billigt...fortfarande!
 
Så tänk dig stranden och gamla Side som den inre ringen, där är det dyrt att handla! Bege dig uppåt och fortsätt att tänka i ringar, ju längre upp du kommer desto billigare kan du handla! T.o.m apoteksvaror är halva priset i den yttre ringen, jämfört med den inre ringen, precis som med alla andra varor!
 
Så nu vet du hur och var du kan fortsätta att handla billigt i Side!


3 kommentarer:

Gilla sa...

Bra tips Mona! Om vi kommer ner, ska jag tänka på det.

Sv: Det är det samma för mig. Jag har engagerat mig lite för mycket på nätet är jag rädd för. Fantasin räcker inte riktigt till för min Reseblogg. Så jag får ta till gamla grejer istället.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Jag har alltid sagt att en gyllene regel är att ju längre bort man är från händelsernas centrum ju billigare är. Detta gäller oavsett i vilket land man är. (utom Sverige) Det upptäckte jag redan när vi började vara i Side därför att jag promenerade mycket i områden som var långt bort från stranden och gamla stan. Fick också tips av våra vänner på hotellet där vi alltid har bott.
Ingo

Fenixmonas sa...

Ja, jag vet att du har sagt det Ingo, men tyvärr har vi ju varit alltför bekväma av oss och inte utforskat detta förrän nu. Det var ändå en överraskning att priskillnaden var så enormt stor! Kramiz