onsdag 21 december 2011

Otäcka, stickiga och...väldigt vackra.

Arr är en riktig otäcking! De är som våra getingar, men MYCKET större och MYCKET farligare.  
Anfaller en sådan så är det bäst att du slår först! Bosse gjorde det en gång, han klippte till den med kepsen. Det var nog mer tur än skicklighet, men han träffade i alla fall.  
En sådan här ilsken luring har vi också träffat på i Side, men inte ute förståss...Nej, den var allt i ett akvarium.  
Kaktusar finns det lite överallt och de är stickiga, men väldigt vackra när de blommar.
Av kaktusens blommor blir det sen goda frukter, som kan skalas och ätas. Fast du måste ha handskar på dig när du plockar och skalar frukten för den sticks verkligen! 
Kardborreblommor, kallar jag dessa för...fast det heter de förståss inte, men de är i alla fall som våra kardborrar.  
Sticks gör rosorna också men visst är det underbart vackra!



7 kommentarer:

Kajsa sa...

Fantastiska bilder!
Kramis

Margit sa...

Oh vilka otäcka saker, du visar..bra at det bara är på bild!!
Önskar dej en RIKTIGT GOD-JUL!!!!

Kram!!!

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Vi åker till Side igen om 183 dagar :-) . Längtar. Alla tycker vi är dötrista som jämt åker dit men vi älskar verkligen Side.

Gilla sa...

Det blir vår tionde gång på Kos. Vi trivs som bara den. Jag tror inte att det är så mycket dyrare än nån annan stans med €.

Prisläget i Side kan jag ju inte så mycket om, eftersom vi hade AI och bara åt ute nån enstaka gång.

Vi är nog nästan lika stora kändisar på Kos som ni är i Side. "Alla" känner igen oss och min systerdotters X-man träffar vi varje gång och när vi ses så sträcker han ut armarna och säger "FAMILY" för alla.

Kram/Gilla

kristina sa...

hej Mona! var tvungen att ta en titt på din blogg från Side. Jag längtar så mycket Puh 5 månader kvar. Vi måste göra en båttur tillsammans med vår Johnny Depp. Kramar

Kristina sa...

Jag och några vänner ska åka i febr/mars men har inte bestämt resmålet ännu. Om jag åker solo blir det nog Hurghada där jag känner de flesta på Resorten Giftun. Vi får se men sista veckan i maj blir det Side så klart och en månad ska jag bo hos härliga familjen bredvid Raga. Så om Turkish Airlines passar in så kommer jag och ev en vän till Sidefesten :) Tack för titten på fina bilder. Kram till dig min Sidevän!!

Kristina sa...

30 maj-30 juni kommer jag vara i Side. Bokat toppenrummet hos familjen som har Raga. Kommer dock inte bo på hotellet utan hyra ett fint rum inkl frukost hos detta rara par eller om jag vill gå över gatan och ta del av buffen. Det var gulliga Maria Sjögren som rek detta.Spännande!!! Så du kan sätta upp mig på Sidefesten. Kram från Kristina