lördag 24 september 2011

Barfota utan strumpor och skor...

Jag och mina fötter trivs bäst när vi slipper strumpor och skor...Här provgår jag på en av antikens gator i Side. Då, på den tiden, var nämligen gatorna av mosaik...Tänk vilket jobb det har varit att lägga mosaiken på dessa gator!

Jag har alltid föredragit att gå utan skor, även här i Sverige. Fast så mycket gräs har jag nog inte trampat i eftersom jag är uppväxt vid kusten med alla kala klippor.

Ibland måste jag ha skor. På sommaren i Side, då sanden är så het att den bränns, då är det bäst att ta på skorna.

Skor vill jag också ha när jag är ute bland stenarna på östra stranden.
Jag går inte heller barfota i sanden, t.ex bakom teatern i Side, tidigt på morgonen då sandormarna kan vara i aktion.

Inte heller kommer jag att gå bland stenarna på västra stranden och samla snäckor, utan skor på fötterna. Inte sen den gången jag fick en krabba i stortån, nedanför Dogans restaurang.


2 kommentarer:

anniepiie sa...

Åhh vilken härlig bild, gillar oxå att gå utan strumpor och skor! ;) hihi SV: japp, det var riktigt gott! :) hihi Kram

paloma sa...

Vad skönt det går komentera här nu igen!
sommar fötter är det bästa! Jag går med helst barfota! Men på vintern är jag så frusen att jag vill ha tofflor på mig! Krya på dig nu!
KRAM