onsdag 6 april 2011

Håll er kvar vid maten lite till...

Yngsta dottern och jag var i Paris i helgen och första kvällen hittade vi inte någon restaurang med fransk mat...men vi hittade en turkisk restaurang!  
Jag är ju som alla vet, vid det här laget, en stor älskare av det turkiska köket...och vi blev inte besvikna.
I Side äter vi ofta och gärna på TROPIC och TROPIC BISTRO, men vi har flera restauranger som vi gärna besöker och varmt rekommenderar.
Vännen Hasan på MARINA missar vi aldrig, där finns god och vällagad mat som kan avnjutas medan ni kollar efter sköldpaddorna, som ibland sticker upp huvudet ur havet.  
Här serveras Testi Kebab. Det är en av mina favoriträtter som aldrig blir tråkig, för varje restaurang har sitt speciella sätt att tillaga den.
Vännen Alaaddin missar vi heller aldrig! Jättegod och vällagad mat hittar du här.  
Alaaddin är alltid glad och tar mycket väl hand om sina gäster.  
Även hos Alaadin äter jag gärna Testi kebab.
Ett av våra andra favoritställen är FAVORI. Favori drivs av Mustafa, kallad Musti, hustrun Sibel och lilla dottern Gülsün.
Maten på Favori kan verkligen rekommenderas, alltid vällagad och mycket vackert upplagt! 
Har jag lyckats att göra dig riktigt sugen nu så du känner hur längtan efter Side, riktigt tar tag i dig? Det är bra, för det var ju syftet med detta inlägg...


5 kommentarer:

Gilla sa...

Vi har ju sagt att trots att vi har AI, så kommer vi med all säkerhet besöka andra ställen också.

Kram/Gilla

Kajsa sa...

MUMS!!!
Kram

Ingela sa...

Vill också rekommendera Hawaii Restaurant & Bar. Tycker den är en av de bästa restaurangerna i Side med fantastiskt god mat. Ligger nära SunGarden Side Resort och drivs av Bülent, som kallas Ali, och hans svenska fru Camilla.

Anonym sa...

Hej! Jag och mina tjejkompisar ska åka till side 2 veckor i augusti i år. Vi vet att alanya är stället att åka till för ,mycket nattliv men vi undrar, hur är nattlivet i side, vet du något om det? klubbar, barer osv. Sen undrar jag också vilka tursiter det finns på plats? Finns det ungdomar? och är det bara svenskar? :)
Jätte tacksam för svar även om det blev många frågor ;)

Ingela sa...

Diskotek i Side är bl a Lighthouse inne i Side och Oxid ca 2 km utanför stadskärnan. Jag tycker att de flesta som reser dit är familjer eller par. De största grupperna är tyskar, engelsmän och ryssar. Men även vi Skandinavier utgör en stor del av turisterna. Det finns gott om barer och bra matställen. I Side finns det något för alla. Men nöjesutbudet är inte det samma som i Alanya